نوشته شده توسط : سجاد

چکیده

        خداوند برای هدایت انسان ها، پیامبران الهی را به سوی بشر مبعوث کرده است تا اندیشه و تفکر آنان را تحول و در رفتار و کردار افراد بشر و جوامع آنان تغییر ایجاد کند.

هدف از این گردآوری اشاره به تاثیر قرآن و حدیث، که هر دو در هدایت بشر نقش به سزایی دارند، است.

برای این منظور ما در این تحقیق به ترتیب زندگانی و تاثرات هشت تن از شاعران بزرگ را دنبال کردیم و برای این که تاثر هر نویسنده و سخنور را بهتر ردیابی کنیم از زندگانی آن شاعر و نویسنده به اجمال سخن گفتیم و میزان اشتغال وی به علوم قرآنی از جمله تفسیر کتاب مجید و احادیث رسول اکرم و اخبار معصومین را تا حد ممکن یادآوری کردیم.

در این تحقیق با توجه به پرسشنامه ای که تهیه گردید و در اختیار چهل نفر از دانش آموزان سال سوم و پیش دانشگاهی  مدرسه آرمینه مصلی نژاد قرار گرفت، ما به بررسی میزان آشنایی آن ها با مفهوم قرآن و حدیث و نقش آن ها در ادبیات فارسی پرداختیم و پس از مشاهده- ی پاسخ نامه ها نتایج حاصل را به صورت جداول و نمودار هایی برای هر سوال به صورت مجزا نشان دادیم و پی بردیم که هر دو گروه آماری نتایج یکسانی داشتند.

فهرست مطالب

پیشگفتار……………………………………………………………………………………………………………..ا-ب

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..ب-ج

چکیده………………………………………………………………………………………………………………..ج-د

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱مقدمه …………………………………………………………………………………………………………۱

۱-۲بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………۲

۱-۳اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………..۲

۱-۴اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………….۲

۱-۵ سئوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………۳-۲

۱-۶ فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………….۳

۱-۷ کلید واژه ها……………………………………………………………………………………………..۴-۳

فصل دوم: پیشینه تحقیق

۲-۱  مقدمه……………………………………………………………………………………………………۵

۲-۲  تاریخچه موضوع…………………………………………………………………………………. ۷-۶

۲-۳  پیشینه نظری…………………………………………………………………………………..۸-۷

۲-۴ پیشینه عملی(نقد کتاب)………………………………………………………………………………………………۹

۲-۵ ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….۹

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱  مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………۱۰

۳-۲  روش های مورد استفاده در تحقیق…………………………………………………………………………..۱۱

۳-۳  فنون گردآوری اطلاعات و توضیح آن ها…………………………………………………………………..۱۲

۳-۴  جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………….۱۲

۳-۵  تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………..۱۳

فصل چهارم: یافته های تحقیق

۴-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….۱۴

 ۴-۲ قرآن کتاب آسمانی ما……………………………………………………………………………………………….۱۵

۴-۳ تعریف ادبیات……………………………………………………………………………………………………………. ۱۵

فرضیه ۱: ادبیات فارسی از کلام قرآن بهره های فراوانی گرفته است…………………………….۱۷-۱۶

۴-۴ تاثیرات دین اسلام در عرصه ی ادبیات………………………………………………………………۱۹-۱۷

۵-۴ صبر و شکیبایی قرآن در نظم شاعران………………………………………………………………..۲۰-۱۹

۶-۴ حدیث چیست………………………………………………………………………………………………………۲۱-۱۰

۴- ۶-۱-حدیث محبت در ادب فارسی………………………………………………………………………..۲۵-۲۱

فرضیه ۲: برخی از شعرای متقدم در آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفته اند…………. ۳۵-۲۷

فرضیه ۳: میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش زیاد بوده است…………..۴۲-۳۶

فرضیه ۴: مولوی داستان یوسف را در اشعار خود بررسی کرده است………………………..۵۹-۴۳

فرضیه ۵: سنایی در اشعار خود به تصویر پردازی قرآنی پرداخته است…………………….۶۶-۶۰

فرضیه ۶: شهریار دراشعار خود از نهچ البلاغه بهره برده است………………………………….۹۸-۶۷

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵- ۱مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….۱۲۸

۵-۲ بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………. ۱۳۰-۱۲۹

۵-۳ مشکلات تحقیق………………………………………………………………………………………………………۱۳۰

۵-۴- پیشنهادات تحقیق…………………………………………………………………………………………………۱۳۱

فهرست منابع و مآخذ……………………………………………………………………………۱۳۳-۱۳۲

پیوست

فهرست جداول…………………………………………………………………………..۱۲۷-۹۹

جدول ۱-۴- توزیع فراوانی افراد شرکت کننده در تحقیق بر حسب سن

جدول ۲-۴- شاخص های تمایل مرکزی و شاخص های پراکندگی سن افراد شرکت کننده در تحقیق

جدول ۳-۴- توزیع فراوانی سن افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۴-۴- توزیع فراوانی افراد شرکت کننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی

جدول ۵-۴- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق

جدول ۶-۴- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۷-۴- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق

جدول ۸-۴- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۹-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی

جدول ۱۰-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۱۱-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی

جدول ۱۲-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۱۳-۴- توزیع فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث

جدول ۱۴-۴- توزیع فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۱۵-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث

جدول ۱۶-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۱۷-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در ادبیات پارسی

جدول ۱۸-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در ادبیات پارسی به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۱۹-۴- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان

جدول ۲۰-۴- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۲۱-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث  در اشعار خود

جدول۲۲-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث  در اشعار خود به تفکیک پایه تحصیلی

جدول۲۳-۴- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین

جدول ۲۴-۴- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۲۵-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری

جدول ۲۶-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۲۷-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها

جدول ۲۸-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفکیک پایه تحصیلی

جدول ۲۹-۴- تجزیه و تحلیل آماری بین پاسخ های داده شده توسط دو گروه شرکت کننده در تحقیق ( پایه تحصیلی پیش دانشگاهی ، پایه تحصیلی سوم دبیرستان )

 

فهرست منحنی ها………………………………………………………………..۱۲۶-۱۰۰

منحنی ۱-۴-  درصد فراوانی سن افراد شرکت کننده در تحقیق

منحنی ۲-۴- توزیع فراوانی سن افراد شرکت کننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی

منحنی ۳-۴-  درصد فراوانی پایه تحصیلی افراد شرکت کننده در تحقیق

منحنی ۴-۴-  درصد فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق

منحنی ۵-۴- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۶-۴- درصد فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق

منحنی ۷-۴- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۸-۴- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی

منحنی ۹-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۱۰-۴- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی

منحنی ۱۱-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۱۲-۴- درصد فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث

منحنی۱۳-۴- توزیع فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۱۴-۴- درصد فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث

منحنی ۱۵-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۱۶-۴- درصد فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در ادبیات پارسی

منحنی ۱۷-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در ادبیات پارسی به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۱۸-۴- درصد فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان

منحنی ۱۹-۴- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث  در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۲۰-۴- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث  در اشعار خود

منحنی۲۱-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث  در اشعار خود به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی۲۲-۴- درصد فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین

منحنی ۲۳-۴- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۲۴-۴- درصد فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری

منحنی ۲۵-۴- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفکیک پایه تحصیلی

منحنی ۲۶-۴- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها

منحنی ۲۷-۴- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفکیک پایه تحصیلی

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: نقش ایثار , ایثار در منابع اسلامی , نقش ایثار در تکامل فردی , تکامل اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  تقاضای مردم بویژه روستانشینان جهت دستیابی فرزندانشان به آموزش وپرورش تشدید گردید در مقابل این تقاضاهای روز افزون  آموزش وپرورش  از یک سو با محدودیت امکانات و منابع انسانی  پراکندگی وکمی جمعیت و گستردگی روستاها مواجه بوده است واز سوی دیگر تعهدات نظام در قبال پاسخگویی به نیازها و لزوم پای بندی به محرومیت زدایی و تحت پوشش کامل آموزش وپرورش کشور با علاقه مندی کامل مصمم شدند در مورد نحوه ی ادامه تحصیل خیل فارغ التحصیلان دوره ی ابتدایی و لزوم توسعه ی آموزش راهنمایی تحصیلی در نقاط روستایی و عشایر با استفاده از مدارس شبانه روزی چاره جویی نماید.

اینکه چرا باید آموزش وپرورش در جامعه ی روستایی مورد توجه بیشتری قرار گیرد دلایل و توجیهات متعددی دارد که به بخشی از انها اشاره می گردد:

الف. آگاهی روزافزون روستانشینان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از یک طرف و لزوم محرومیت زدایی وکاهش فاصله ی شهر وروستااز لحاظ فرصت های آموزشی وشاخص هایی مانند نرخ های گذر تحصیلی دانش اموزان از یک دوره به دوره ی تحصیلی دیگر  همواره لزوم برنامه ریزهای آموزشی بیشتر برای فرزندان روستائیان را ایجاب می کند.

ب. توسعه ی اقتصادی اجتماعی  فرهنگی روستا منوط به ایجاد فرصت های آموزشی است و تامین و تربیت نیروی انسانی مولد وکار آمد و ماندگار در روستا ها در بخش های مختلف بخصوص و بخش های اموزشی و بهداشتی توجه به توسعه ی مدارس در روستاها را طلب می کند.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

پیشگفتار    …………………………………………….

فصل اول :طرح تحقیق ……………….

موضوع تحقیق……………………………….. الف

معرفی مدارس شبانه روزی ……………………………  د

خود اتکایی مدارس راهنمایی تحصیلی شبانه روزی…….. ه

فصل دوم:تاریخچه قارچ

قارچ یک غذای ارزشمند……………………………….. ۱

تاریخ       ………………………………………….. ۵

فصل سوم:کشت وپرورش قارچ صدفی ……..  ۱۲

پرورش قارچ صدفی …………………………………  ۱۳

فضای مورد نیاز …………………………………….. ۱۳

محیط ونحوه کشت قارچ صدفی ………………………. ۱۴

بذر زنی     ………………………………………….  ۱۴

کنترل –دماونور قارچ صدفی ………………………… ۱۵

آبیاری-میزان تولید …………………………………..  ۱۵

کشت در قفسه یا تاقچه……………………………….. ۱۸

کشت در بطری ………………………………………  ۱۸

کشت روی کنده درخت ……………………………….  ۱۹

عوامل مهم در کشت قارچ …………………………….  ۱۹

اسپان       …………………………………………..  ۲۱

انواع محیط کشت …………………………………….  ۲۱

انواع بستر کشت ……………………………………..  ۲۳

شراط محیطی مختلف برای انواع قارچ ……………….  ۲۵

شرایط رشد مطلوب برای انواع قارچ ………………… ۲۷

کیت قارچ   …………………………………………..  ۳۱

روش نگهداری از قارچ صدفی ……………………….  ۳۲

مشکلات احتمالی در پرورش قارچ ……………………  ۳۳

فصل چهارم:ارزش اقتصادی تولید قارچ …….  ۳۷

اهداف طرح وسیستم مدیریت در قارچ طلایی …………  ۳۸

کشت-فضاومحیط کاشت قارچ …………………………  ۴۰

بذر زنی     ………………………………………….  ۴۲

کنترل ودما …………………………………………..  ۴۳

هزینه های تولیدی قارچ صدفی ……………………….  ۴۴

کشت قارچ دکمه ای ………………………………….  ۴۷

فازهای کمپوست سازی ………………………………. ۴۷

پنجه دوانی-برداشت-نظافت سالن …………………….. ۴۸

براورد هزینه های تولید قارچ دکمه ای ……………….  ۴۹

پیش بینی میزان تولید…………………………………. ۵۲

فصل پنجم:پرورش قارچ در منزل …………..  ۵۴

فصل کاشت ………………………………………….  ۵۵

اطاق پرورش کاشت ………………………………….  ۵۵

نحوه اسکلت بندی …………………………………….  ۵۸

چکیده ی تحقیق ………………………………………  ۶۷

منابع ومآخذ ………………………………………….. ۷۰

طرح خود  اتکایی مدارس شبانه روزی  (پرورش قارچ)

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: طرح خود اتکایی , خود اتکایی در مدارس , پرورش قارچ , کارآفرینی پرورش قارچ ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

خلاصه گزارش

 مقدمه

پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.

برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.

در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.

در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

خلاصه گزارش

مقدمه

۱-   خلاصه گزارش بررسی فنی

۲-   خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح

۳-   خلاصه بررسی مالی

 

بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی

۱-   مشخصات متقاضی

۱-۱       شرکت

۱-۲       سهامداران

۱-۳       مدیریت

۱-۴       کارکنان

۲-   سابقه مالی شرکت

 

بخش دوم – بررسی فنی

۱-   هدف از اجرای طرح

۲-   ظرفیت و نحوه برآورد آن

۳-   برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش

۳-۱- ظرفیت تولید

۴- روش تولید (نمودار فرآیند تولید)

۴-۱- تکنولوژی تولید

۴-۲- روش تولید

۵- مواد اولیه طرح

۶- کنترل کیفیت

۷- محیط زیست

۸- برنامه زمانبندی اجرای طرح

۹- هزینه های ثابت طرح

۹-۱- زمین

۹-۲- محوطه و ساختمان سازی

۹-۳- ماشین آلات و تجهیزات

۹-۴- تأسیسات

۹-۵- جدول وسایط حمل و نقل

۹-۶- ملزومات اداری

۹-۷- هزینه پیش بینی نشده

۹-۸- هزینه های قبل از بهره برداری

۱۰- سرمایه در گردش طرح

۱۱- نحوه تأمین منابع مالی

۱۲- هزینه های تولید سالیانه

۱۲-۱- مواد اولیه

۱۲-۲- نیروی انسانی

۱۲-۳- انرژی مصرفی

۱۲-۴- هزینه نگهداری و تعمیرات

۱۲-۵- هزینه پیش بینی نشده تولید

۱۲-۶- هزینه استهلاک

۱۲-۷- هزینه تسهیلات مالی

۱۲-۸- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید

۱۳- برنامه فروش

۱۴- شاخص های اقتصادی طرح

 

بخش سوم – بررسی بازار

۱-   مقدمه

۲-   مشخصات محصول

۳-   عرضه

۳-۱- تولیدات داخلی

۴- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه

۵- قیمت فروش محصولات

۶- نتیجه گیری و پیشنهاد

بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح

بخش پنجم – مدارک ثبتی

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: تولید قطعات پلاستیک , قطعات پلاستیک , تولید قطعات ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

قسمت اول :  فصل اول

تاریخچه بیمه:

بخش اول: تاریخچه بیمه در جهان

پیشینه:

بیمه که شکل تکامل یافته تعاون وهمکاری بین افراد است از روزگار قدیم وبه اشکتل مختلف وجود داشته که در اینجا به چند نمونه اشاره میشود:

۱- هامورابی پادشاه بابل در۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح قوانینی وضع کرده بود که بر اساس آن کاروان هایی که کالاهای تجاری حمل می کردند مورد حمایت قرار می گرفتند؛ بدین صورت که اگر مال التجاره های آنان مورد دستبرد،سرقت ویا حتی سایر حوادث قرار می گرفت وبه آنها خسارت وارد می شد اهالی شهر بلبل آن خسارتها را جبران می کردند.

۲- در مصرقدیم، سنگتراشان ومومیاگران قوانینی وضع کرده بودند که در صورت فوت هر یک از اعضا سایرین هزینه های کفن ودفن او را بپردازند ویا وراث اورا مورد حمایت قرار دهند .

۳- بیمه که شکل واقعی – ونه امروزی – اولین بار برای حمایت کشتی های تجاری در برابر خطرات دریا و دزدان دریایی بوجود آمد . ساز وکار این حمایت نیز از طریق وام دریایی بود؛ بدین صورت که وام گیرنده متعهد بود چنانچه کشتی حامل کالای او سالم به مقصد برسد مبلغی را به عنوان حق التضمین به وام دهنده بدهد ، اما اگر کشتی در اثر این دو عامل از بین می رفت وام دهنده از اصل وفرع وام خود صرفنظر         می کرد.

پیدایش بیمه:

تا قرن ۱۴ میلادی بیمه به شکل کنونی وجود نداشت وحتی بیمه های حمل ونقل دریایی که قبل از این زمان رایج بود منضم به قرارداد حمل ونقل کالا در کشتی بود وبه شکل مستقل نبود . قرن ۱۴ مبدا پیدایش بیمه به شکل کنونی است ،از اواخر این قرن قرارداد بیمه از قرارداد حمل کالا در کشتی جدا شد وپس از آن بیمه های مستقل به سرعت رشد کردند.

یک قرن پس از آن عده ای از بازرگانان وتجار حرفه خود را منحصرا بیمه گری قرار دادند وبدین ترتیب بیمه گری حرفه ای رسما از قرن ۱۵ شروع شد.

فهرست مطالب

قسمت اول : کلیات بیمه       

فصل اول : تاریخچه بیمهَ

بخش اول:تاریخچه بیمه در جهان…………………………………………………..  ۱۱

پیشینه…………………………………………………………………………………………………………..    ۱۱

پیدایش بیمه……………………………………………………………………………………………………. ۱۲

لویدز لندن……………………………………………………………………………………………………….۱۳

بیمه در عصر حاضر………………………………………………………………………………………….. ۱۴

بخش دوم: تاریخچه بیمه درایران ………………………………………………….. ۱۴

سابقه ………………………………………………………………………………………………………….    ۱۴

نخستین گام…………………………………………………………………………………………………….  ۱۵

شروع فعالیت…………………………………………………………………………………………………   ۱۵

تاسیس شرکتهای بیمه ایرانی ……………………………………………………………………………….۱۶

بیمه پس از انقلاب اسلامی…………………………………………………………………………………. ۱۶

فصل دوم : مفاهیم کلی

بخش اول:تعریف بیمه…………………………………………………………………..  ۱۸

تعریف لغوی ………………………………………………………………………………………………….  ۱۸

تعریف فرهنگستان ایران…………………………………………………………………………………….  ۱۸

تعریف قانون بیمه……………………………………………………………………………………………… ۱۸

تعریف فنی …………………………………………………………………………………………………….  ۱۹

بخش دوم:عقد بیمه………………………………………………………………………. ۱۹

تعریف …………………………………………………………………………………………………………..  ۱۹

شرایط صحت عقد …………………………………………………………………………………………….۱۹

خصوصیات عقد بیمه ……………………………………………………………………………………….. ۲۱

بخش سوم:اجزای بیمه………………………………………………………………….. ۲۲

بیمه گر…………………………………………………………………………………………………………    ۲۲

عنوان                                                                                                                    صفحه

بیمه گذار………………………………………………………………………………………………………   ۲۲

بیمه نامه …………………………………………………………………………………………………………  ۲۲

موضوع بیمه ……………………………………………………………………………………………………  ۲۳

حق بیمه ……………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

خسارت ……………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

فرانشیز …………………………………………………………………………………………………………..۲۳

بخش چهارم:شرایط بیمه نامه………………………………………………………… ۲۴

۱-   شرایط عمومی ……………………………………………………………………………………. ۲۴

۲- شرایط خصوصی ………………………………………………………………………………….. ۲۴

۳- شرایط ویژه………………………………………………………………………………………….. ۲۴

بخش پنجم : انواع بیمه …………………………………………………………….۲۵

بیمه های اجتماعی……………………………………………………………………………………… ۲۵

بیمه های بازرگانی ………………………………………………………………………………………۲۶

    صفحه

فصل سوم: اصول بیمه

۱-   اصل حسن نیت……………………………………………………………………………………..۲۷

۲-   اصل غرامت …………………………………………………………………………………………۲۸

۳-   اصل نفع بیمه ای……………………………………………………………………………………  ۲۸

۴-   اصل جانشینی ……………………………………………………………………………………….۲۸

۵-   اصل مشارکت …………………………………………………………………………………….. ۲۹

۶-   اصل داوری ………………………………………………………………………………………….۲۹

۷-   اصل علت نزدیکی …………………………………………………………………………………۲۹

۸-   اصل اتکایی …………………………………………………………………………………………۳۰

فصل چهارم: چارت سازمانی شرکت بیمه…………………………………………. ۳۲

شرح وظایف……………………………………………………………………………….۳۳

قسمت دوم : انواع بیمه

فصل پنجم: بیمه آتش سوزی

     صفحه

بخش اول: بیمه آتش سوزی ……………………………………………………..۳۷

تعریف بیمه آتش سوزی ……………………………………………………………………………..۳۷

خطرات مورد تعهد ………………………………………………………………………………………۳۷

خطرات خارج از تعهد ………………………………………………………………………………….۳۸

اموالی که بیمه نمی شوند ………………………………………………………………………………۳۸

مراحل صدور بیمه نامه آتش سوزی ………………………………………………………………..۳۸

محاسبه حق بیمه ………………………………………………………………………………………….۳۹

مدت بیمه نامه  …………………………………………………………………………………………..۴۰

فسخ بیمه نامه ……………………………………………………………………………………………..۴۰

ابطال بیمه نامه ………………………………………………………………………………………….. ۴۰

بخش دوم : خطرات اضافی ……………………………………………………….۴۱

۱-   بیمه زلزله …………………………………………………………………………………………….۴۱

۲-   بیمه سیل ……………………………………………………………………………………………..۴۲

      عنوان                                                                                                              صفحه

۳-   بیمه توفان ……………………………………………………………………………………………۴۲

۴-   بیمه دزدی با شکستن حرز ……………………………………………………………………..۴۳

۵-   بیمه شکست شیشه ………………………………………………………………………………..۴۳

۷- بیمه سقوط هواپیما ………………………………………………………………………………. ۴۳

فصل ششم: بیمه اتومبیل

تعریف ……………………………………………………………………………………………………۴۵

بخش اول: بیمه بدنه ……………………………………………………………….۴۶

تعریف …………………………………………………………………………………………………….۴۶

خطرات مورد تعهد …………………………………………………………………………………….۴۶

خطرات خارج از تعهد ………………………………………………………………………………….۴۶

مراحل صدور بیمه نامه ………………………………………………………………………………….۴۷

پرداخت خسارت …………………………………………………………………………………………۴۷

بخش دوم : بیمه شخص ثالث ……………………………………………………..۴۸

     صفحه

اشخاص ثالث ……………………………………………………………………………………………..۴۸

اشخاصی که ثالث محسوب نمی شوند ……………………………………………………………۴۸

خطرات مورد تعهد …………………………………………………………………………………….۴۹

خطرات خارج از تعهد ………………………………………………………………………………..۴۹

بیمه دیه …………………………………………………………………………………………………….۵۰

کارت سبز ……………………………………………………………………………………………….۵۰

  بخش سوم: بیمه حوادث سرنشین …………………………………………………..۵۱

تعریف سرنشین ……………………………………………………………………………………………….۵۱

بیمه حوادث سرنشین ……………………………………………………………………………………….۵۲

خطرات مورد تعهد ………………………………………………………………………………………….۵۲

خطرات خارج از تعهد …………………………………………………………………………………….۵۲

فصل هفتم: بیمه های زندگی

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………..۵۳

               صفحه

بخش اول: بیمه عمر ………………………………………………………………….۵۳

تعریف ………………………………………………………………………………………………………۵۴

انواع بیمه عمر …………………………………………………………………………………………….۵۴

خطرات تحت پوشش ………………………………………………………………………………….۵۵

بخش دوم : بیمه حوادث …………………………………………………………..۵۵

تعربف حادثه ……………………………………………………………………………………………..۵۵

انواع خطر …………………………………………………………………………………………………۵۶

خطرهایی که بیمه می شوند …………………………………………………………………………۵۶

خطرهایی که بیمه نمی شوند ………………………………………………………………………….۵۶

فصل هشتم: بیمه مسئولیت

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………۵۸

تعریف مسئولیت ………………………………………………………………………………………..۵۸

تعریف بیمه مسئولیت مدنی …………………………………………………………………………..۵۹

      صفحه

انواع بیمه مسئولیت مدنی ………………………………………………………………………………۵۹

خسارت های قابل پرداخت ………………………………………………………………………..۶۰

خسارت های غیر قابل پرداخت ……………………………………………………………………۶۰

فصل نهم: بیمه هواپیما:

 بخش اول : بیمه بدنه هواپیما ………………………………………………………..۶۲

تعریف ………………………………………………………………………………………………………….۶۲

خطرات مورد تعهد ………………………………………………………………………………………….۶۲

خطرات خارج از تعهد ………………………………………………………………………………………۶۳

عوامل موثر در تعیین حق بیمه بدنه ………………………………………………………………………۶۳

فرانشیز ………………………………………………………………………………………………………….۶۴

بخش دوم : بیمه مسئولیت مدنی هواپیما …………………………………………..۶۴

۱-   در قبال مسافر وبار مسافر ………………………………………………………………………..۶۴

۲-   حمل کالا ومحمولات پستی ……………………………………………………………………۶۵

مسئولیت قانونی عمومی ……………………………………………………………………………………۶۵

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی بیمه , کارآفرینی شرکت بیمه ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه

به زبان ساده « کارآفرینی» همان ، فرآیند تاسیس یک کسب وکار ( شرکت) بر مبنای یک فکر و ایده ی نو است . یک یا گروهی از افراد که به آنها « کارآفرین» می گوییم، فرصتی نوین را کشف، یا خلق میکنند . و برپایه ی آن ، شرکت یا موسسه ای خصوصی بنیان نهاده ، به قول معروف ، دل را به دریا زده ، وارد عرصه ی بازار ورقابت می شوند. کار آفرینی نیازمند وجود فرهنگ خاصی است . هر فردی ، تواناییوتمایل به کارآفرینی ندارد . به همین علت و باتوجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی کارآفرینی در اقتصادهای نوین ( ایجاد شرکت های کوچک ومتوسط) ، کشورهای مختلف، مصممانه برنامه های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه ی خود تدارک دیده اند ، تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی شان را ادامه دهند . موفق ترین کشور در این زمینه ، آمریکا است . متاسفانه در کشور ما ، افراد بیشتر روحیه « کارمندی » دارند تا کارآفرینی و خطرپذیری. امیدوارم مدیران کشور بکوشند برمبنای یک برنامه ریزی جدی، به ارتقای فرهنگ کارآفرینی در کشور نایل آیند.

فرهنگ کارآفرینی

فرهنگ را میتوان مجموعه ای از باورها ، آیین ها ، اندیشه ها ، آداب ورسوم ، و ارزش های حاکم بریک جامعه دانست . به دیگر سخن ، فرهنگ مقوله ای است که ، در سطح جامعه و گروه ، و درتعامل میان آن ها معنا می یابد . و شیوه ی برقراری ارتباط وتعامل را میان افراد آن جامعه بیان می کند . برمبنای فرهنگ است که افراد ، تجارب ،تصورات وعقاید خود را با یکدیگر مبادله می کنند . فرهنگ را می توان نظامی فکری دانست که ، در گفتار و رفتار جامعه متجلی می شود . در یک نگرش کلی و جامع،« فرهنگ» شیوه و اسلول زندگی است . از این منظر ، فرههنگ مقوله ای در حال تحول، که از بسیاری از شرایطاجتماعی ، اقتصادی و سیاسی حاکم بر جامعه تاثیر می پذیرد.

اگر از دیدگاه « شیوه ی زندگی» به فرهنگ بنگریم ، نمی توانیم آن را از مقوله ی کار ونحوه ی کسب درآمد جدا بدانیم.  کار و فرهنگ همواره و در تمامی جوامع بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته اند روش های رایج کسب و درامد ، تا حد زیادی برنحوه ی رفتار افراد وتعامل آنها موثراست . گسترش کارآفرینی نیز، به عنوان عامل ایجاد اشتغال وتولید ثروت در جامعه، نتایج فرهنگی ویژه ای را رد پی خواهد داست که قابل تامل وبررسی است .

ارتباط میان کارآفرینی و فرهنگ ، از دو سو قابل بحث است . از یک سو، نتایج کارآفرینی است که برجامعه تاثیر میگذارد و از سوی دیگر ، خود فرآیند کارآفرینی و فرهنگ حاکم بر آن است که ، هم متاثر از مبانی فرهنگ جامعه است ، وهم می تواند درآن ، تحولات اساسی ایجاد کند .

از یک سو کارآفرینی باایجاد فرصت های شغلی وتولید ثروت و بهبود شرایطاقتصادی ، پیش زمینه ی اساسی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه است . با برآورده شدن نیازهای اولیه ی معیشتی ، زمینه برای بروز ینازهای عالی تر انسانی فراهم می شود که ، اگر در مسیر ی درست هدایت شود ، به شکوفایی وتعالی انسان ها وجامعه می انجامد . علاوه بر این ، نوآوری که از مشخصه های اساسی کارآفرینی است ، منجر به تولید محصولات جدیدتر و ارائه خدمات جدیدتر و متنوع تر می شود و به این ترتیب قدرت انتخاب مردم افزایش می یابد و زندگی ساده تر می شود . با بالارفتن سطح رفاه و آسایش و افزایش اوقات فراغت ، فرصت های بیشتری برای فعالیت های فرهنگی ایجاد واین امر در درازمدت موجب تشکیل و گسترش تشکل های مردمی می شود که با هدایت مناسب آن ها ، می توان گام های بلندی در جهت ارتقای فرهنگی جامعه برداشت .

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………..صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………. ۱

فرهنگ کارآفرینی…………………………………………………………………………………………. ۱

کارآفرینی،فرهنگ درک تغییر و کشف فرست…………………………………………………………………. ۴

کارآفرینی،فرهنگ مشارکت………………………………………………………………………………… ۵

کارآفرینی، فرهنگ خلاقیت………………………………………………………………………………… ۶

کارآفرینی،فرهنگ استقلال طلبی و قبول مسئولیت…………………………………………………………… ۶

کارآفرینی، فرهنگ خطرپذیری……………………………………………………………………………… ۷

گسترش و فرهنگ کارآفرینی، تولید و سرمایه گذاری…………………………………………………………. ۹

سیاست گذاری اشتغال……………………………………………………………………………………… ۹

کارآفرینی شرکتی…………………………………………………………………………………………. ۱۷

ویژگی های کارآفرینان…………………………………………………………………………………….. ۱۸

مرکز کنترل درونی………………………………………………………………………………………… ۱۹

استقلال طلبی…………………………………………………………………………………………….. ۲۰

نیاز به توفیق……………………………………………………………………………………………… ۲۰

مخاطره…………………………………………………………………………………………………… ۲۱

آینده نگری……………………………………………………………………………………………….. ۲۱

تحمل شکست…………………………………………………………………………………………….. ۲۲

خلاقیت و نوآوری…………………………………………………………………………………………. ۲۲

توانایی ساخت تیم های کاری………………………………………………………………………………. ۲۳

خوش بینی……………………………………………………………………………………………….. ۲۴

تحمل ابهام……………………………………………………………………………………………….. ۲۴

روندهای جدید در مطالعه…………………………………………………………………………………… ۲۴

ظهور دانشگاه کارآفرین و توسعه تکاملی علم و فرهنگ……………………………………………………….. ۲۸

ضرورت کارآفرینی در دانشگاه ها……………………………………………………………………………. ۳۰

ارزش کارآ،رینی……………………………………………………………………………………………. ۳۳

دانشگاه کارآفرین و صنعت………………………………………………………………………………….. ۳۴

کارآفرین توام با فن آوری…………………………………………………………………………………… ۳۵

کارآفرینی در عصر اطلاعات و ارتباطات……………………………………………………………………… ۳۸

فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزار عصر اطلاعات…………………………………………………………….. ۴۱

افزایش سرعت…………………………………………………………………………………………….. ۴۲

افزایش دقت………………………………………………………………………………………………. ۴۲

کاهش اندازه فیزیکی مخازن اطلاعات………………………………………………………………………. ۴۲

رفع برخی از فسادهای مالی………………………………………………………………………………… ۴۳

ایجاد امکان کار تمام وقت………………………………………………………………………………….. ۴۳

ایجاد امکان همکاری از راه دور……………………………………………………………………………… ۴۳

معیارهای ارزیابی فناوری اطلاعات………………………………………………………………………….. ۵۳

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: فرهنگ کارآفرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

بخش اول :

مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان –  بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از ۵۰ سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که  با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

فهرست :

عنوان                                                                                                         صفحه

بخش اول: مقدمه                                                                ۶

پوکی استخوان بیماری خاموش                                              ۶

  بخش دوم :  کلیات درباره شرکت                                         ۱۰

خلاصه فعالیت تعاونی                                                                    ۱۰

تاریخچه شرکت                                                                  ۱۱

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی                                              ۱۵

چارت سازمانی                                                                   ۱۶

بخش سوم: آزمایشگاه                                                         ۱۷

خطوط تولید                                                                       ۲۰

مراحل پاستوریزاسیون شیر                                                  ۲۰

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه                                          ۲۱

مراحل ساخت کره پاستوریزه                                                ۳۲

خط تولید دوغ پاستوریزه                                                      ۳۳

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده                                       ۳۳

خط تولید کشک مایع                                                            ۳۴

مراحل تولید پنیر پیتزا                                                          ۳۶

خط تولید ماست خامه ای                                                      ۳۸

بخش چهارم : انبار                                                              ۳۹

انبار های سرپوشیده                                                            ۳۹

انبار های باز                                                                      ۳۹

وظایف انباردار                                                                   ۳۹

انواع موجودی های انبار                                                       ۴۰

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی                        ۴۲

مدارک خرید                                                                      ۴۴

تحویل کالا به انبار                                                               ۴۴

تحویل دائم                                                                        ۴۵

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار                                  ۴۵

در خواست کالا و مواد از انبار                                                        ۴۶

تحویل وخروج کالا ازانبار                                                     ۴۷

کارتکس انبار                                                                     ۵۱

گزارش موجودی از انبار                                                      ۵۳

اصول ایمنی و حفاظت انبار                                                   ۵۴

بخش پنجم : مقدمه                                                             ۵۶

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش                                    ۵۷

بازاریابی و تبلیغات                                                              ۵۸

 مزایای تبلیغات                                                                   ۵۹

وظایف مدیر بازاریابی و فروش                                              ۶۰

بخش ششم : دایره سرپرستی                                                         ۶۱

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم                         ۶۱

اصول مدیریت و سرپرستی                                                   ۶۲

واحد خرید مواد                                                                  ۶۵

خرید های داخلی                                                                 ۶۶

در خواست خرید مواد                                                                   ۶۶

سفارش کالا به فروشنده                                                       ۶۷

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده                                    ۶۸

بخش هفتم : گردش حساب های صنعتی                                   ۶۹

فهرست حساب های ترازنامه ای                                             ۷۰

فهرست  حساب های سود و زیانی                                          ۷۲

بهای تمام شده کالای فروخته شده                                          ۷۳

هزینه ها                                                                           ۷۴

سایر درآمدها                                                                    ۷۴

کسور درآمد                                                                      ۷۴

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه                                         ۷۴

کنترل مواد                                                                        ۷۸

کسر و اضافات مواد                                                                     ۸۰

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه                                            ۸۲

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار                                              ۸۴

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه                                        ۸۵

کنترل هزینه های دستمزد                                                     ۸۷

حسابداری حقوق و دستمزد                                                  ۸۹

دستمزد اوقات تلف شده                                                       ۹۰

پاداش کارکنان                                                                   ۹۱

ذخیره دستمزد ایام مرخصی                                                 ۹۱

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه                        ۹۴

پرداخت مساعده                                                                 ۹۵

انحرافات حقوق و دستمزد                                                     ۹۶

کنترل سربار کارخانه                                                           ۹۷

برآورد هزینه های سربار.                                                     ۹۷

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه                           ۱۰۰

بخش هشتم  : واحد تعمیرات                                                 ۱۰۱

نتیجه گیری وجع بندی                                                                   ۱۰۲

منابع و ماخذ ۱۰۵

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی در صنایع غذائی ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

پیشگفتار

صنعت چاپ در کشورها سابقه ای دیرینه دارد شاید پیش تر از بسیاری صنایع جدید ، صنعت چاپ به کشورها وارد شد بنا بر این انتظار می رود از نظر نیروی کار متخصص و رعایت استاندارد های حرفه ای نیز نسبت به صنایع دیگر از موقعیت بهتری برخوردار باشد اما با نخستین مراجعه به چاپخانه و پایگیری یک  کار چاپی به آسانی فهمیده می شود که این صنعت از نظر ترتیب نیروی کار ماهر و انتقال دانش فنی بس فقیر است و در این زمینه هیچ کار اساسی و قابل اعتنایی صورت نگرفته است . نبود آموزش عالی معتبر چاپ و حتی دوره های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه ای در کشور انتقال دانش فنی را به طور عمده به آموزش استاد شاگردی محدود ساخته ، بنابراین نیروی کار دوره دیده هیچ سطحی (‌عالی تکنسین و کارگری ) تربیت نشده است . بخت خابیده آموزش چاپ به تازگی بسیار شده و طی چند سال اخیر آموزش ، نقل مجلس خانواده چاپ بوده و حرکت هایی در این زمینه صورت گرفته است . اما هنوز تا تحقق آموزش هدفمند و برنامه ریزی شده و کار بست آموخته ها در عمل و رعایت استاندارد های حرفه ای راه درازی در پیش داریم و تلخی تجربه های گذشته در کام ها از خوش بینی  بر خدر مان می دارد . گستردگی و تنوع رشته ها چاپ و مواد مصرفی و روش های آن به گونه است که کسب تخصص در همه شاخه های آن نا ممکن می نماید . بنابراین آموزش چاپ در هه رشته ها و شاخه های آن مستزم برنامه ریزی دقیق ، سرمایه گذاری قابل توجه و ایجاد فضاها ، امکانات ، کارگاه ها و آزمایشگاه های مناسب و همچنین توجیه مدیران و دست اندر کاران چاپ است و انجام چنین کار بزرگی تنها با مشارکت فعال خانواده بزرگ چاپ نهادهای صنعتی و مسؤلان دولتی این رشته مسیر می شود اما تازمانی که چنان موافقت و همیاری و اقدام بنیانی صورت نگرفته است ، نمی توان دست روی دست گذاشت باید عطش تشنگان دانش را در خانواده چاپ حتی به قدر جرعه ای یا قطره ای فرو نشاند .

فهرست مطالب

 

اهداف پروژه

پیشگفتار

مقدمه چاپ افست

فصل اول

۱ – شرکت سهامی

۱ – ۱ شرکت سهامی خاص

۲ – ۱ شرکت سهامی عام

۲ – شرکت تضامنی

۳ – شرکت نسبی

۵ – شرکت تعاونی

۶-شرکت با مسؤلیت محدود

فصل دوم

مجوز چاپ :

اطلاعات عمومی

محل چاپخانه

خرید دستگاه های چاپخانه

گمرک :

توضیح مختصری از کار ماشین آلات

ملزومات چاپخانه

استخدام پرسنل چاپخانه

قرار داد کار

۱-مدت قرارداد

تعهدات کارگر

۸ – سایر مواد قانونی

۹ – اختلاف ناشی از قرارداد

فصل سوم

مراحل تولید

طراحی :

اطلاعات تصویری ( نقطه ای ) :

اطلاعات نوشتاری ( فونت )

اطلاعات خطی

چاپ

مراحل آماده سازی ماشین برای چاپ :

فصل چهارم

مواد اولیه در چاپخانه

مرکب :

کاغذ

چگونگی بازاریابی چاپخانه

چگونگی محاسبه قیمت تمام شده

چاپ یادرنگ

انبار چاپخانه

فروش محصول

فصل پنجم

حسابداری های چاپخانه

فصل ششم

مالیات – بیمه

بیمه :

مراحل بیمه شدن کارگر

چگونگی پرداخت مالیات چاپخانه

فصل هفتم

مشکلات چاپ

پیشنهاد یک چاپخانه دار برای بهبود وضع چاپ

منابع

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی صنعت چاپ , کارآفرینی چاپ , چاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه

ماکارونی در حال حاضر به عنوان عنصری پر اهمیت در تامین غذای روزانه مردم دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

با توجه به این مهم گروهی از پیشگامان آرد سازی کشور در سال۱۳۷۳ بر آن شدند تا با استفاده از برترین و پیشرفته ترین ماشین الات و فن اوری شرکت بولر سوئیس اقدام به تولید ماکارونی مطابق با استانداردهای بین المللی نمایند که پس از طی مراحل و مسیر های مختلف به این مهم که همانا تاسیس کارخانهای منحصر به فرد در سطح خاور میانه به منزله تولید انواع ماکارونی به نام  تک ماکارون بوده نائل آمدند .  این ماشین الات پیشرفته تولید ماکارونی همتراز با دیگر کشورهای توسعه یافته جهان بوده و این اولین باری است که یک خط تولید پیوسته ماکارونی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد . که در این راستا کیفیت محصولات از سوی مرکز تحقیقات شرکت بولر در سوئیس مورد تائید قرار گرفته است .

محصولات این شرکت به کشورهایی مانند کشورهای خلیج فارس ، سومالی ، اندلس ، کانادا و … صادر می شود

 

 فصل اول

آشنایی با فعالیت های شرکت تولیدی تک ماکارون

محصولات متنوع تک ماکارون گذشته از ارزشهای غذایی فراوان و مغذی مانند هیدرو کربنها پروتئین مواد معدنی و ویتامین های مختلف به جهت بهره بدن از سیستم پیشرفته بدون نیاز به دسترسی کارگران و دخالت در تولید بهترین شرایط تولید ماکارونی را هم جهت با دیگر کشورهای جهان فراهم می آورد .  تولید اسپاگتی د این واحد به صورت اکسترودر انجام میشود که در ظرف مدت ۲۰ ثانیه مخلوط خمیر آماده ،‌ تحویل پرس و شکل گیری در قالب مورد نظر خواهد بود به دلیل استفاده از این سیستم بی نظیر از رشد انواع باکتری ها و قارچها در مرحله خمیری جلوگیری به عمل آمده که این امر بر اساس استانداردهای تغذیه ای جهانی بسیار با اهمیت است .

شرکت تک ماکارون با تولید پیشرفته ماکارونی ، نقش کلیدی عظیمی را در راه خودکفایی کشور ایفا می کند .

ماکارونی به شکله ای مختلف کوتاه یا بلند و فراورده های ویژه با بالاترین کیفت قابل انطباق با استانداردهای جهانی مورد قبول و با استفاده از خطوط تولید مدرن ،‌تولید می گردد .

 ماکارونی به عنوان پلی بین واحدهای صنعتی و بخشهای تحقیقاتی در ایران عمل
می نماید

اینواحد با بهره گیری از متخصصین مجرب ،‌ همواره تلاش می کند تا به افزایش بهره وری فعالیت ها ، ایجاد نو آوری تکنولوژیکی ،‌ تولید و عرضه ممحصولات جدید و در نتیجه ارائه خدمات علمی و تخصصی به سایر واحدهای دست اندر کار تولید ،‌ گامی مهم در راستای اهداف عالیه شرکت تک ماکارون بر دارد

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

آشنایی با فعالیت های شرکت تولیدی تک ماکارون

شمای کلی مراحل تولید آرد

کنترل کیفی کارتن

آزمونهای میکروبی

شمارش کپکها به روش کشت

تست تائید باسیلوس سرئوس

شناسایی میکرو ارگانیسم های بیمار زای آب ورودی

دستورالعمل اندازه گیری میکروبی سطوح و هوا

مراحل انجام کار

شرح آزمونهای کنترل کیفی

فصل دوم

بررسی خط تولید

۱-۲مواد خشک اولیه

آرد

گلوتن

ریگراند

ویتامین ها

۲-۲میکس کردن مواد خشک

۳-۲ترکیب مواد خشک با آب و بتا کاروتن

۴-۲قالب زنی

شستشوی قالبها

۵-۲مراحل خشک کردن و خشک کن ها

مراحل خشک کردن در خط بلند

۶-۲بسته بندی

بسته بندی

فصل سوم

شرح آزمونهای مهم انجام گرفته در آزمایشگاه تک ماکارون

۱-۳نمونه برداری

تعیین روش نمونه گیری و چگونگی اجرای آن

نمونه برداری از گلوتن

نمونه برداری از آرد

نمونه برداری از محصول در حین فرآیند

نمونه برداری محصول نهایی

نمونه برداری از کاروتن سلوفان و چسب

۲-۳شرح دستگاههای مورد استفاده در آزمایشگاه

شرح دستگاه رطوبت سنج

شرح دستگاه رنگ سنج

شرح دستگاه پروتئین سنج

دستگاه اتو کلاو

دستگاه الک

دستگاه آسیاب

دستگاه گلوترک

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی کارخانه ماکارونی , کارخانه ماکارونی , کارآفرینی ماکارونی ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

خلاصه طرح

آنچه در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد، تولید بلوک سبک هوادار(بلوک هبلکس) است که مورد مصرف بسیار زیادی دارد و روزبروز در حال افزایش می‌باشد.

مساله انرژی در کشور ما سالها مورد توجه درخور نبوده و یارانه های آشکار و پنهان دولتی همواره مردم را از توجه واقعی به ارزش انرژی در اشکال مختلفش بازمی داشته است. در سالهای اخیر به دلایل گوناگون لزوم محاسبه میزان صرفه جویی انرژی به عنوان یک ضرورت قطعی و چاره ناپذیر پدیدار گشته است. سرعت رشد مصرف داخلی انرزی به حدی است که با روند موجود توسعه منابع نفتی شاید با گذشت چند سال دیگر قادر به صادرات نفت نباشیم. بخش ساختمان انرژی کشور بیش از یک سوم انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص داده است. به علت این مشکل فرهنگی که قدر انرژی کمتر دانسته شده است، اکثر قریب به اتفاق ساختمانهای کشور فاقد ضوابط فنی شناخته شده برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی سرمایی یا گرمایی می باشد. تغییر وضع موجود به سوی وضع قابل قبول قطعا تلاش هماهنگ عظیمی را از سوی مردم و مسوولان به صورت پیوسته می طلبد.

یکی از مواردی که می تواند گام عظیمی را در جهت کاهش اتلاف انرژی بردارد و باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرزی گردد، استفاده از بلوکهای بتنی هوادار می باشد. استفاده همزمان از این بلوکها در پوشش سقف و کف ساختمان و همچنین به عنوان تیغه های کناری و حائلهای جداکننده داخلی ساختمان، می تواند تا ۵۰% اتلاف انرژی را کاهش دهد.

تولید محصولات این طرح از دو جنبه، بسیار حایز اهمیت است: یکی ارزش افزوده و درآمد و دیگری ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی.

با توجه به مزیت‌های نسبی این صنعت، با بها دادن به این گروه از صنایع و با اتکا به نیروی مبتکر و خلاق، می‌توان  اشتغال زائی بیشتری ایجاد کرد و هم‌زمان با افزایش کمی تولید، بر کیفیت آن نیز بیش از پیش افزود و دورنمای مطمئن‌تری از گسترش این صنعت را ایجاد نمود.

ساده بودن نسبی تکنولوژی، مختصر بودن فرآیند تولید محصولات طرح، سرمایه‌گذاری نسبتاً کم، سودآوری قابل قبول، بازار مناسب و نیز قابلیت توسعه، از مزایا و محاسن طرح است که سرمایه‌گذاری در آن را از توجیه لازم برخوردار می‌نماید.

فهرست مطالب

موضوع

صفحه

- خلاصه اجرائی

۳

- توصیف کسب و کار

۹

- برنامه بازاریابی

۲۲

- تحلیل صنعت

۲۶

- برنامه تولید/ برنامه عملیات

۳۶

- برنامه مالی

۵۳

- تیم مدیریتی و سازماندهی

۷۵

- زمان‌بندی اجرا

۷۶

- پیوست‌ها

۸۰

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی تولید بلوک‌ , تولید بلوک,پانل بتونی , کارآفرینی پانل بتونی ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

اطلاعات عمومی

آب میوه ها و نوشابه های حاصل از آن از نظر اجراء یا عدم اجرای فرآیند شفاف سازی به دو نوع زلال(شفاف شده)، کدر(پالپ دار) و از نظر میزان میوه طبیعی محتوی (آب میوه و یا پالپ)به سه گروه، آب میوه، نکتار میوه و شربت میوه تقسیم می گردد. میزان میوه طبیعی محتوی در گروه آب میوه های ۱۰۰%، در گروه نکتار بسته به نوع میوه بین ۵۰-۲۵% و در گروه شربت میوه بین ۳۰-۶% متغیر می باشد.

فاکتورهایی که برای طبقه بندی و تعریف بکارگرفته می شود، متفاوت بوده و این تفاوت تا به امروز به وضوح مشخص نشده است. بدین سبب به نوشابه های شفاف، آب میوه و به نوشابه های کدر، نکتار گفته می شود. ولی، هر گروه از نوشابه ها به صورت شفاف و کدر می تواند وجود داشته باشد.

معلوم است که بعضی میوه ها(سیب، انگور و آلبالو) ـ بسته به ویژگی طبیعی میوه عادات مصرفـ به صورت شفاف و بعضی دیگر (هلو، زردآلو و پرتقال) به صورت کدر (کلوئیدی) مورد فرآیند قرار می گیرند. علی رغم کدر بودن، از آب پرتقال آب میوه، نکتار و شربت میوه نیز تهیه می گردد. به صرف کدر بودن اطلاق کلمه نکتار در مورد تمامی آنها صحیح نبوده و سبب اشتباه می گردد. همچنین با وجود شفاف بودن از آلبالو، علاوه بر آب میوه، نکتار و شربت میوه نیز تهیه می گردد. بنابراین اطلاق کلمه آب میوه به صرف شفاف بودن آنها در مورد تمامی شان درست نبوده و باز هم سبب اشتباه می گردد.

تفاوت بین آب میوه های شفاف و نوشابه های حاصل از آن با سایر نوشابه ها، اجرای عمل پرس کردن و فرآیند شفاف سازی می باشد. پس از عمل شفاف سازی، آب میوه معمولاً تغلیظ می گردد. هنگام رقیق کردن کنسانتره برای رسیدن به بریکس اولیه، با توجه به میزان آب اضافه شده، آب میوه، نکتار و یا شربت میوه بدست می آید. در مورد نکتار و شربت میوه اکثراً شکر و اسید اضافه می گردد. شفاف سازی یکی از فرآیندهایی است که به وفور در تکنولوژی آب میوه اجراء می گردد. درجة شفافیت و پایداری را بطور مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین، بحث مختصر در مورد فرآیندهای دیگر مفید خواهد بود(۸۱،۵۲،۹) از نظر تکنیک فرآیند این موارد باید در  دو مبحث جداگانه تهیه کنسانتره از میوه ها و آماده نمودن آب میوه از کنسانتره بررسی گردد.

نگرشی کلی بر تکنولوژی تولید آب میوه………………………………………………. ۲

اطلاعات عمومی……………………………………………………………………………….. ۲

تکنیک تولید کنسانتره شفاف از میوه (شکل ۱-۲)………………………………… ۳

ماده خام: ………………………………………………………………………………………..  ۳

شستشو: ………………………………………………………………………………………….  ۳

جداسازی: ……………………………………………………………………………………….  ۴

دم گیری: ………………………………………………………………………………………..  ۵

خردکردن: ………………………………………………………………………………………  ۶

گرم کردن مش: ……………………………………………………………………………….  ۷

فرمانتاسیون مش: …………………………………………………………………………….  ۷

پرس کردن : ……………………………………………………………………………………  ۸

آروماگیری : …………………………………………………………………………………….  ۹

فیلتراسیون……………………………………………………………………………………… ۱۰

انبار کردن : …………………………………………………………………………………….  ۱۲

فیلتراسیون : ……………………………………………………………………………………  ۱۴

هواگیری : ……………………………………………………………………………………….  ۱۴

پرکنی : …………………………………………………………………………………………..  ۱۵

سرد کردن : …………………………………………………………………………………….  ۱۷

اتیکت زنی : …………………………………………………………………………………….  ۱۸

کارتن کردن : ………………………………………………………………………………….  ۱۸

انبار کردن : …………………………………………………………………………………….  ۱۸

 



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: تکنولوژی تولید آب میوه , کارآفرینی تولید آب میوه , تولید آب میوه ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()