مقدمه
تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است که در اطرفمان می گذرد بی آنکه ما بعنوان نیروئی کارساز در شکل دادن آن مشارکت کنیم مثلا گردش زمین به دور خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا که بوسیله اراده طبیعت صورت می گیرد .
« نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی
می شود و در نهایت راهی جز قبول آن به عنوان « واقعیت » اول (First Real) یا « بازتاب فیزیکی » هستی ندارد . اما این یک روی سکه است .آدمی آمیخته از دو جهان عظیم و پرانرژی است
« واقعیت » به ما می گوید که زمین به دور خویش وبه دور خورشید میگردد اما « واقعیت برتر» این پدیده را به مثابه یک سوال هستی شناسانه فلسفی مطرح می کند .
«آدمی موجود غریبی است که هر اینه در وجود خود مداقه کندبیشتر به این نکته پی می برد که « نشانی از خداوند را بر دوش می کشد » در طول تاریخ از ظهور بشرتاکنون همواره میلی برای کاوش رازهای جهان با انسان همراه بوده است و در این راه آنچه به آدمی نیرو می داده تاسیر تکامل عقلانی خویش را بپیماید اعتماد قلبی او به امکان وجود جهانی آرمانی و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .
فهرست مطالب
عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………
بخش اول : تقدس
فصل ۱ : تعریف تقدس وروحانیت در هنر ……………………………………………………….
فصل ۲: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………
بخش دوم : تقدس هنر
فصل ۱: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..
فصل ۲ : انسان و بیان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………
فصل ۳: شناخت معنوی هنر ………………………………………………………………………….
فصل ۴: تبار شناسی هنر مقدس ……………………………………………………………………..
فصل ۵: دین و هنر معنوی ……………………………………………………………………………
فصل ۶: نمونه ای از سبک شناختی ………………………………………………………………….
بخش سوم : تقدس در نقاشی
فصل ۱: تقدس نقاشی ………………………………………………………………………………….
فصل ۲: معنای تقدس در نقاشی و چند نمونه آمار ………………………………………………
فصل ۳: تقدس رنگ در نقاشی ………………………………………………………………………
بخش چهارم: الحاقات
- نتیجه گیری
- فهرست منابع و ماخذ
- فهرست تصاویر
- منابع اینترنتی
- واژگان فارسی
- واژگان لاتین
- گزارش کار عملی
دانلود فایل
:: موضوعات مرتبط:
دانشجویی ,
,
:: برچسبها:
چیستی تقدس ,
چیستی تقدس در نقاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0